Al doende leert men, welkom!

Jong geleerd oud gedaan, nooit te oud om te leren en daar tussenin, al doende leert men .


Powered By Blogger

donderdag 24 december 2009

Voorbereiden


Voorbereiden, dat is wat ik doe. Ik beschik niet over een vaste werkplek voor de motor in de wintertijd. De schuur is niet verwarmd en bovendien te vol. Binnenshuis is een deel geschikt, wat ik wel de industriƫle hoek noem. Er staat namelijk al een forse professionele keramiekoven die dat al uitstraalt. Daarvoor staat voorlopig de motor, wellicht tot aan het moment dat het motorblok uit het frame is genomen en op een gemakkelijk verplaatsbare werkbank op zwenkwieltjes komt te staan. Omdat ik nogal eens met mijn gereedschap onderweg ben en ook binnen en rondom het huis huis op diverse plekken werk, wil ik mijn gereedschap nogal eens verspreiden. Dus is het nu verzamelen. Het zit in tassen, kisten, zijkoffers en laatjes en dat alles ergens in de schuur of op zolder. Een beetje centraal en overzichtelijk opbergen bij de sleutelplek is wel zo handig. Ik heb er zelfs het zoveelste opbergsysteem voor gekocht, aangeprezen als handig voor kinderspeelgoed. Het is niet meer dan wat plastic bakken die los in een houten frame passen. Dat kunnen uitnemen en het gereedschap er los in kunnen leggen is net genoeg orde voor mij. Ik noem het heel modern 'flex' en ja, motorfietsen zijn en blijven de toys voor little big boys.
Maar Kerst staat voor de deur en dus zal het daadwerkelijke sleutelen, ontmanteling van zoveel schoonheid nog even worden uitgesteld. Dat kan er wel bij, al moet ik voor ogen houden dat er een tijdpad is.